Thursday, March 25, 2010

W H E N

When a girl is quiet…
Millions of things are running through her mind…
When a girl is not arguing, she is thinking deeply…
When a girl looks at you with the eyes full of questions…
She is wondering how long you will be around…
When a girl answers “I’m fine”…
After a few seconds, she is not all fine…
When a girl stares at you…
She is wondering why you are playing games…
When a girl lays her head on your chest…
She is wishing for you to be hers forever…
When a girl says she can’t live without you…
She has made up her mind that you are her future…
When a girl say “I MISS YOU”
No one in this world can miss you more than that.

i miss you Pictures, Images and Photos

Wednesday, March 24, 2010

LEAVING YOU

Sebenarnya terlalu banyak terasa kehilangan.
Nyawa hanya umpama masa yg tidak boleh diubah lagi.
Percintaan, Kerjaya & Pangkat adalah impian setiap orang.
Selalunya kita menggunakan pelbagai cara & perjalanan yg panjang
Semata-mata untuk mencapai tahap seperti itu.

"Bertemu dengan insan seperti kau membuatkan aku ingin menulis lagi."

"Rasa seperti di awang-awangan."

"Awak menjadikan diri awak seperti seorang herO. Tapi sebenarnya awak hanya seorang pengecut."

"Berpisah dengan orang seperti awak membuatkan saya lebih bahagia."

"Sewajarnya aku kembali pada kehidupan normal."

Adakah saya menggapainya?
Dalam kehidupan ini, apa yg telah berjaya awak sisihkan?
Selamat tinggal zaman penuh nostalgia.
Tamatnya suatu memori yg sedih & terluka.
Yang bertuah @ sebaliknya, semuanya akan ditinggalkan.
Saat berpisah datang bagaikan angin.
Adakah dia tahu? Saya tak sampai hati berpisah dengan dia...

Wednesday, March 17, 2010

WILL EVER

I hope
You will always understand my heart
Today i learned a lesson
That will always be true
Saying goodbye to someone
Is the hardest thing to do

I've never felt a loss
Until i said goodbye
I thought I was strong
and I broke down and cried

Never will I forget
The times we had
Though the reflections are happy
It makes me rather sad
The most cheer of girl
cries at the past
I only wish the good times would last
so I humor myself
I'd smile if I could
Why can't things work out?
Because life isn't supposed to be that good

HARDEST THINGS TO DO

This feeling...is unexplainable...
This is sO annoying!!!

getting no where

Kadang-kadang...seseorang tu pergi bukan kerana dia membenci...
Tapi kerana dia dibenci & takde ruang langsung untuk dia berdiri...
Seseorang tu pergi kerana dia sedar kekurangan diri...
dan tak akan penah mampu mengisi kekosongan yang ada...
Seseorang itu pergi kerana...
Dia diminta pergi...

I haven't found anyone better for me than you
and i'm too stubborn to call you on the phone
I forgot how we got in this situation
But i think about you when i'm alone

I all too often dwell on the past
Though i do so less every day
It's not that i haven't moved on
You just impacted my life that way

Maybe we'll see each other again
But then again maybe not
and if that chance arises
I'd like to give it a shot



Wednesday, March 10, 2010

MUHASABAH CINTA


Wahai pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dari-Mu
Ku pasrahkan semua pada-Mu

Tuhan baru ku sedar
Indah nikmat sihat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini ku harapkan cinta-Mu

Kata-kata cinta terucap indah
Mengalun berzikir di kidung doaku
Sakit yang ku rasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya Illahi muhasabah cintaku

Tuhan kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku dengan-Mu

Monday, March 8, 2010

AKU B U K A N ENGKAU

Di sini aku berdiri.
Di mana aku mencari kesempurnaan yg aku sendiri tak tahu di mana.
Mengejar kebahagiaan yg aku sendiri tak pasti ke arah mana.
Aku masih di sini. Berdiri lagi. Nampak gagah.
Aku sengaja cekalkan hati ini.
Ini saja bekalan ku. Masih jauh perjalanan ini.
Aku tak akan berputus asa. Aku perempuan yg cekal.
Aku tahu tahap kemampuan ku.
Engkau tetap tak akn dapat menghalang ku.
Sebab engkau berjiwa lemah.
Datang berhadapan denganku.
Aku akan tewaskan engkau.
Tiada helang yg terbang rendah seperti engkau.
Keyakinan ini, engkau tak akn dapat.
Sebab engkau pengecut.
Di sini, aku akan buktikan pada engkau.
Engkau tak akn ada peluang untuk menang.
Sebab semangat dlm diri ini, tak pernah berkubur.
Sehingga engkau sendiri, tak akn mengenali aku lagi.

Wednesday, March 3, 2010

P E L I K

Lumrah manusia...
Bila dalam keadaan susah dia mencari kita...
Kita la yg selalu ada di sisi dia...
Pape pun mesti dia akan cari kita...
Time tu la nak tunjuk dia care kat kita la...
Selalu teringat kita la...
Happy ngan kita la...
Pokok pangkalnya kita la kawan paling best...
Tapi bila dah rasa senang hati...
Bila da rasa bosan...
Dia tak perlukan kita lagi dah...
Mulut tu mmg dilahirkan tahu utk b'bicara shj...
Tapi tidak pada tindakan...
Sedikit pun tak pernah hargai kita...
Paling kecewa bila dia buat kita ni
Seperti tak pernah wujud pun sebelum ni...
Sangat-sangat pelik...
Cepat benar kacang lupakan kulit...
Siapa kita di hati dia???
Hanya Tuhan yg tahu...
Sangat-sangat kecewa
Sehingga laluan kita t'ganggu sedikit...
Peliknya, dia tak rasa bersalah langsung...
Sesungguhnya...
Elak camne pun...
Kita tahu apa yg pernah berlaku sebelum ni...
Dont deny it!~


Tuesday, March 2, 2010

N E W C H A P T E R

EVERY NEW BEGINNING COMES FROM SOME OTHER BEGINNING'S END

It's time to start over
A new chapter in my book of life
Time to erase my past
My mistakes
And hope to change
A new beginning
...


Yesterdays are gone
Memories distant past
Time to move on
Those moments have passed


A path to the future
Journey still unknown
Stumbling in search of clarity
Of seeds yet unsown


New beginnings
Full of prospect and dreams
With change comes great hope
And nothing's as clear as it seems

A new start beckons
Its calling your name
To ignore new beginnings
Would be such a shame

Opportunities missed
Loss of starting anew
Embrace new beginnings
As life's moments are few